Onze baanregels

* De ijsbaan is alleen toegankelijk met een geldig entreebewijs, wat op verzoek van de medewerkers van de ijsbaan dient te worden getoond
* Het betreden van de ijsbaan is niet toegestaan buiten de openingstijden conform artikel 461 van Wetboek van Strafrecht
* Het is verplicht om op het ijs handschoenen te dragen
* Het gebruik van sledes, hockeysticks en andere attributen is slechts toegestaan na voorafgaande en uitdrukkelijke toestemming van medewerkers van de ijsbaan
* Op de snel schaatsbaan is de schaatsrichting ‘tegen de klok in’
* Snelle schaatsers dienen hun snelheid aan te passen bij drukte
* Stilstaan op de snel schaatsbaan is niet toegestaan
* Het oversteken van de snel schaatsbaan is uitsluitend toegestaan ter plekke van de daartoe aangewezen en ingerichte oversteekplaats(en)
* Het gooien van sneeuwballen is niet toegestaan
* Iedereen moet veilig kunnen schaatsen daarom zijn gedragingen die een gevaar opleveren voor de andere schaatsers op het ijs verboden
* Het schaatsen onder invloed van alcohol of drugs is niet toegestaan
* Medewerkers van de ijsbaan hebben het recht om een ieder die zich niet aan deze regels en de normale omgangsvormen houdt, zonder teruggave van gelden de verdere toegang tot de ijsbaan te ontzeggen. De medewerkers zijn herkenbaar aan de VOL MOED jas of hesje.

Afwijking van regels

* IJsclub VOL MOED behoud zich het recht voor om, indien de situatie erom vraagt en/of voorkomende gevallen anders te besluiten dan in bovengenoemde baanregels is weergegeven

Aansprakelijkheid
* Het betreden van de ijsbaan en het gebruik van de faciliteiten is geheel voor eigen risico. IJs is een natuurproduct. De kwaliteit van het ijs is sterk afhankelijk van de weersomstandigheden en het gebruik door de schaatsers.
* IJsclub VOL MOED is evenmin verantwoordelijk voor enig letsel, veroorzaakt door derden, waaronder gebruikers en/of bezoekers van de ijsbaan.
* IJsclub VOL MOED en haar medewerkers zijn niet aansprakelijk voor diefstal, verlies of schade aan eigendommen van gebruikers en/of bezoekers van de ijsbaan.